Een recensie, maar dan een tikkeltje ondeugender. “Verspilde liefde”. Winactie afgelopen

Vandaag is het Internationale Vrouwendag en omdat de vrouw de spil van, tja, eigenlijk alles is, willen wij deze dag natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.

Van Uitgeverij Cupido mochten wij het boek “Verspilde liefde” van Kyra Rutgers & Matthieu Slee recenseren en wat nog véél leuker is, wij mogen één iemand blij maken met een e-book van deze chicklit. Uitgeverij Cupido publiceert heerlijke (ont)spannende liefdesromans, vrolijke chicklits en ontroerende, eigentijdse familieromans.

Verspilde liefde gaat over de lieve Roos die in de aanloop naar haar bruiloft op een brute manier wordt gedumpt door haar verloofde. Haar zogenaamd beste vriendin Patricia vangt haar op, maar Patricia houdt iets angstvallig geheim voor Roos. Na de breuk met haar verloofde komt Roos in contact met de knappe zakenman Alex, die toevallig de baas is van Patricia. Niet alleen Roos valt voor de charmes van deze  man, maar ook Patricia, die door alle mannen wordt nagestaard als ze langs komt lopen, is gevallen voor Alex. Roos komt terecht in een web vol leugens en intriges en weet op den duur niet meer wie ze wél of niet kan vertrouwen.

Ik zal eerlijk zijn. Dit is niet het type boek wat ik zelf zou uitkiezen. Maar soms moet je eens iets nieuws proberen dus na het lezen van ‘Verspilde liefde’ wilde ik beginnen aan de recensie. Tot mijn man mij glimlachend onderbrak en zei dat ik geen moeite hoefde te doen. Hij had de recensie al geschreven! En die wil ik jullie niet onthouden…

“Vanavond zit ik lekker onderuitgezakt op de bank, tv staat op de achtergrond aan en vanuit mijn ooghoek zie ik mijn vrouw worstelen met een recensie van ‘Verspilde liefde’. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat maken, want eerlijk gezegd heb ik haar tijdens het lezen maar één ding horen zeggen over dit boek…. “SCHAT, wat is dit boek ERRUG!!!” (Uitspreken als Britt Dekker).

Onlangs heeft zij diverse uitgeverijen aangeschreven en enthousiast (zoals ze meestal is) vertelde ze mij over haar succesjes die ze daarbij boekte. Zo wilde Uitgeverij Cupido (tja what’s in a name) haar met plezier een boek toesturen. Hilarisch was het toen ze erachter kwam dat het een uitgeverij was van met name chicklits en liefdesromans en laat dat nou nét een categorie zijn waar ze nooit iets van leest. Dus het werd tijd voor haar om uit de comfortzone van thrillerliteratuur te stappen.

Na wat uitstel, omdat deze comfortzone toch wel erg fijn voelt, is ze uiteindelijk begonnen aan “Verspilde Liefde”. Wanneer ik haar vroeg wat ze van het boek vond, kreeg ik alleen maar antwoorden zoals ik hierboven beschreef of iets in de trant van “wie leest zoiets nou?”. Ik speel het spel maar mee en lach er eens goed om. Maar, ergens heb ik het idee dat ze niet wil toegeven aan mij dat ze het boek stiekem toch wel spannend, misschien zelfs opwindend vindt. Het ware antwoord kan ik jullie niet geven. Ik heb het boek zelf niet gelezen en ik begin niet eens aan zo’n boek ( het heet niet voor niets chick-lit) Ik neem genoegen met haar “wat errug” antwoord. Maar toch, als ik nu naast me kijk en ik haar weer zie staren naar het scherm van de laptop lijkt het ook wel alsof ze gewoon al 2 uur zit te dagdromen over het boek….een boek wat ze overigens binnen twee dagen uit had 😉 “

Ben je nieuwsgierig geworden naar “Verspilde Liefde” en wil je dit boek winnen in de vorm van een e-book? Laat dan hier of op onze Facebookpagina een bericht achter en wie weet mag jij over enkele dagen ook dagdromen bij het lezen van een stiekem toch wel ‘spannende’ chicklit.

Liefs Miertje

Deze recensie is tot stand gekomen in samenwerking met Uitgeverij Cupido