Review: “Het kasteel met de duizend kamers”. Mét winactie!

Review van het boek “Het kasteel met de duizend kamers” van Esther van der Ham

Uitgeverij De Droomvallei

Gisteren zijn de Nationale Voorleesdagen begonnen en vandaag zetten wij het eerste boek in de spotlights.

Het begint met twee muizen, Bob en Lot. Deze twee kleine muisjes krijgen een raadselachtige brief van Rolf, de ridder met de Gouden Krul waarin zij worden uitgenodigd om naar het kasteel met de duizend kamers 2016-01-25 21.15.14 te gaan. Op de achterkant van deze brief staan ook nog enkele tips die de muisjes kunnen helpen om het kasteel te vinden. Door deze brief wordt meteen de nieuwsgierigheid van de lezer gewekt. Onderweg naar en in het kasteel komen zij in verschillende kamers, waar zij heksen, prinsessen, ridders, gekke dieren en andere bijzondere personages tegen komen

Ik heb dit boek aan mijn 6 jarige dochter voorgelezen en ze heeft hier enorm van genoten. Bob en Lot zijn enorm grappige muisjes die soms ook wat ondeugend kunnen zijn en elkaar plagen. De gesprekken die zij met elkaar en met andere personages voeren vond zelfs ík erg grappig. Het verhaal is op een makkelijke en begrijpelijke manier geschreven. Het boek bestaat uit 11 hoofdstukken waarbij ieder hoofdstuk wordt afgesloten met of een vraag of met een stukje tekst dat je enorm nieuwsgierig maakt naar het volgende hoofdstuk. Helaas is het laatste hoofdstuk een “wordt vervolgd” hoofdstuk, want de avonturen eindigen niet in het laatste hoofdstuk, maar gaan verder in een ander boek. Zo weten we nog niet helemaal hoe dit spannende verhaal afloopt. Wat ik ook fijn vond aan dit boek was dat het een perfect formaat heeft én een harde kaft.

De tekeningen in dit boek zijn vrolijk en heel kleurrijk, waardoor alleen al het kijken naar de plaatjes leuk is.

Kijk op onze Facebookpagina hoe je dit avontuurlijke boek kunt winnen.

Deze review is tot stand gekomen in samenwerking met Uitgeverij De Droomvallei